Stap 1
Informatie verzamelen & creëren
Samen met jouw marketingteam brengen we in kaart wat jouw stad reeds aanbiedt. We maken een inventaris van alle reeds beschikbare geo-content, online en offline. Enkele voorbeelden:
- Brochures met wandelingen en fietstochten
(voorbeeld 1, voorbeeld 2) - PDF bestanden met adressen van thematische locaties
(zoals deze lijst met handelszaken) - Wegomleggingen tijdens grote stadsprojecten
(voorbeeld) - Bestaande databronnen op het internet
(zoals de rode brievenbussen van bpost of de glasbollen van jouw intercommunale)
We analyzeren deze informatie en beslissen samen welke informatie een plaats krijgt op fluks.
Ook bieden we je nieuwe opportuniteiten aan om via fluks te communiceren en helpen je hiermee op weg. Zo leer je inspelen op de noden en behoeften van de bezoeker en de inwoner van de stad. Context en relevantie staan centraal in deze content creatie.
Stap 2
Content upgraden
We migreren deze content naar onze gebruiksvriendelijke webapplicatie en zetten die om in doeltreffende content marketing, inclusief bronvermelding.
Speciale zorg wordt besteed aan het navigatiemodel (de taxonomie) zodat die begrijpbaar is voor iedere burger.
Reken op 1 werkdag om 1 kaart te migreren. Als fluks 10 kaarten migreert, heb je gedurende 10 dagen iedere dag iets te vieren! 😊
Stap 3
Kaarten lanceren
We voorzien een contentkalender waar alle kaarten op ingepland staan zodat je communicatieteam perfect op de hoogte is van de lanceringen. Op die manier breng je alle topics in lijn met jouw communicatiestrategie op andere mediakanalen.
Maandelijks ontvang je rapporten met inzichten en statistieken van jouw content op fluks. Zo kan je nog beter je communicatieplan afstellen op trends en gedrag binnen je doelgroep.